|
|
 |
Medicinski
rječnik |
 |
|
Medicinski
rječnik na bosanskom jeziku autora akademika Faruka Konjhodžića
u izdanju ANU BiH od sada možete pretraživati na našem web
portalu.
|
|
 |
Gripa
i nazeb |
 |
 |
Na
današnji dan |
 |
Sir
Hans Adolf Krebs ( 25.08.1900 - 22.11.1981 )
22. novembra 1981. umro je Sir Hans Adolf Krebs. Rođen
je avgusta 1900 godine u Hildesheimu, u Njemačkoj,
gdje se školovao. 1925 godine diplomirao je na medicinskom
fakultetu Univerzitetu u Hamburgu, nakon čega je godinu dana
studirao hemiju u Berlinu. Predavao je na Cambridgu, Sheffieldu
i Oxfordu.
1953 je primio Nobelovu nagradu za fiziologiju i medicinu,
zajedno sa Fritz Albert Lipmann-om, također njemačkim naučnikom,
"ocem" ATP ciklusa. Nagradu su dobili za proučavanja
intermedijarnog metabolizma. Ove su studije dovele do otkrivanja
ciklusa hemijskih reakcije za koje je dokazano da predstavljaju
glavni izvor energije živih organizma. Taj ciklus je nazvan
Krebsov ciklus ili ciklus limunske kiseline.
|
 |
|
Marija
Sklodowska Curie
(07.11.1867 -
04.06.1934)
Marija
Sklodowska Curie rođena je 07 novembra 1867. godine u Varšavi,
Poljska. Bila je prva osoba koja je dobila dvije nobelove
nagrade. Prvu nobelovu nagradu za fiziku je podijelila 1903
sa svojim mužam Pjerom i A.H.Bekerelom (Becquerel) za svoj
rad na polju radioaktivnosti.
Drugu nobelovu nagradu za hemiju dobila je 1911. između
ostaloga i za izolaciju matalnoga radijuma. Njen rad na
ovome polju doveo je do tehnika X -zraka i izotopa, nezamjenjivih
u dijagnostici oboljenja.
Poznata je i kao majka nobelovca. Njena kčerka Irena Joliot-Curie
je također dobila Nobelovu nagradu za hemiju 1935.
Umrla je 04. jula 1934. godine od posljedica radioaktivnoga
zračenja.
|

|
|
Christian
Eijkman ( 11.08.1858 - 05.11.1930 )
5. novembra 1930. godine u Utrecht-u umro je Christiaan
Eijkman. Nakon proučavanja oboljenja beriberi, utvrdio je
da je njen nastanak posljedica nedostatka nutritiva, supstance
koja je kasnije identificirana kao tiamin, (thiamin ) odnosno
vitamin B1. Ovo je prvo oboljenje izazvano deficitom nekog
od životno važnih supstanci - nutritiva, koje je eksperimentalno
ustanovljeno. Eijkman je za ovo otkriće, zajedno sa britancem
Sir Frederick Gowland Hopkins-om dobio 1929 godine Nobelovu
nagradu za medicinu i fiziologiju. Rođen je 11. augusta
a1858: u Nijikek-u Holandija,
|
 |
 |
Novosti |
 |
PUŠENJE
MOŽE POVEĆATI RIZIK OD POLIPA NA DEBELOM CRIJEVU 13.2.2008.
NEW YORK (epssa-reuters health) - Pušenje cigareta unapređuje
razvoj polipa na debelom crijevu, naročito kod onih koji imaju
više izgleda za napredovanje kancera, sugeriraju izvještaji
istraživanja. detaljnije
>> |
NAČIN
ISHRANE MOZGA NOVOROĐENĆADI UTIČE NA RAZVOJ MOZGA 20.2.2008
LONDON (epssa-bbc) – ishrana tokom prvih sedmica života
utiče na način razvoja mozga .Istraživači iz Londona
su otkrili da su djeca rođena prijevremena a hranjena obogaćenim
mliječnim formulama konstanstno nadilazila ostalu prijevremeno
rođenu djecu na testovima inteligencije. detaljnije
>>
|
|
Greške
u pedijatriji tri puta češće nego kod liječenja odraslih
CHICAGO (epssa-reuters) – U posljednje vrijeme se
sve češče ukazuje na rizik da zdravstveni radnici pogriješe
prilikom propisivanja lijekova namjenjih odraslim za tretman
dječjih bolesti.
|
OŠTEČENJE
SPERME UTIČU NA DJECU 19.2.2008. LONDON (epssa-bbc)
– Oštećenja sperme uzrokovana izloženošću toksinima iz okruženja
imaju uticaja na generacije nasljednika. Znanastvenici
tvrde kako očevi koji puše i piju moraju biti svjesni da
potencijalno ugrožavaju ne samo sebe nego i svoje nasljednike
. detaljnije
>>
|
|
ULJE
IZ JETRE BAKALARA POVEZANO SA NISKOM KOŠTANOM MASOM 03.03.2008.
NEW YORK (epssa-ap) – Ulje iz jetre bakalara, dugo korišten
izvor vitamina D; moglo bi imati neočekivane efekte na smanjenje
koštane mase, sugerira nova studija. detaljnije
>>
|
TINEJDŽERI
KOJI DORUČKUJU REDOVNO- ZDRAVIJI I MRŠAVIJI 04.03.2008.
MINESSOTA, (epssa-uom) – Tinejdžeri i adolescenti koji redovno
doručkuju imaju manje šansi da postanu debeli i da pate
od prekomjerne tjelesne težine u bliskoj budućnosti i tipično
vode zdraviji i aktivniji život od svojih vršnjaka koji
preskaču doručak. . detaljnije
>>
|
|
DIJAGNOZA
BOLESTI SRCA RIJETKO PODSTIČE PROMJENU PREHRANE
12.2.2008. NEW YORK (epssa-reuters health) - Jednogodišnja
studija praćenja pacijenata s oboljenjima srca otkrila je
da malo pacijenata poštuju preporuke o uzimanju voća, povrća
i konzumaciji vlaknastih tvari.
detaljnije
>>
|
MOŽDANI
UDARI KOD SREDOVJEČNIH ŽENA UTROSTRUČENI 21.2.2008.
NEW ORELANS, (epssa-ap) - Među sredovječnim ženama u SAD,
moždani udari u proteklih nekoliko godina su utrostručeni.
Za ovaj alarmantni trend ljekari okrivljuju epidemiju gojaznosti.
detaljnije
>>
|
 |
Stav |
 |
Kao
humanisti,
osuđujemo planere i izvođače masovnih ubijanja i stradanja.
Osuđujemo
sve oblike terorizma,
osobito državnoga!
Kao
očevici ratnih strahota, dižemo glas protiv rata i ubijanja
!
|
|
Prijatelj projekta

|