|
DIJAGNOZA
BOLESTI SRCA RIJETKO PODSTIČE PROMJENU PREHRANE
NEW
YORK (epssa-reuters health) - Jednogodišnja studija praćenja pacijenata
s oboljenjima srca otkrila je da malo pacijenata poštuju preporuke
o uzimanju voća, povrća i konzumaciji vlaknastih tvari.
Ovi
pacijenti jedu "uznemirujuću" količinu premasne hrane,
rekli su Dr. Yunsheng Ma i njegove kolege s Medicinskog fakulteta
u Worcesteru Univerziteta Massachussets. Oni su istraživali 555
ljudi i njihove navike ishrane godinu nakon što ime dijagnosticirano
srčano oboljenje upotrebom koronarne angiografije.
Svi
su pretrpjeli neku vrstu srčanih slučajeva kao što su srčani napad,
nenormalan srčani ritam ili bol u grudima. Da bi ispitali njihovu
prehranu, istraživači su koristili Alternativni indeks zdrave
ishrane (AHEI) kojim se mjeri više aspekata prehrane zdrave za
srce kao što su: konzumacija voća i povrća, količina uzimanja
premasne hrane i odnos uzimanja u ishrani bijelog i crvenog mesa.
Dobijeni
zbir prema AHEI indeksu iznosio je 30,8 od mogućih 80. Svega 12.4
posto njih jelo je dnevno pet ili više obroka s povrćem. dok je
7.8 posto jelo najmanje četiri obroka od voća svakoga dana. Manje
od 8 posoto poštovalo je preporuke o uzimanju vlaknastih žitarica.
Dok je u vodiču za javno zdravstvo preporučeno uzimanje manje
od 0.5 posto ukupnih kalorija iz masnoća, osobe obuhvaćene studijom
konzumirale su u prosjeku 3.41 posto kalorija u formi masne hrane..
Samo polovina vježbala je najmanje 20 minuta najmanje jednom u
protekla tri mjeseca. Oko 80 posto ovih ispitanika nije odlazilo
na programe oporavka srca nakon što su imali srćani napad, zapazili
su istraživači i dodali da čak i kada upražnjavaju ovakve programe
često naglašavju da su im važnije vježbe od ishrane.
"Ono
što ovaj uradak pokazuje je da je potrebno mnogo rada da bi se
u osnovi prevelo ono što znamo da bi vježbali i da budemo sigurni
da će pacijenti prihvatiti ove poruke", rekao je Ma u intervjuu
Reuters Healthu. On i kolege sada istražuju načine kako "odaslati
poruku" o važnosti poboljšanja prehrane kod pacijenata sa
srčanim oboljenjima. Jednostavne poruke kaš što je zahtjev da
ljudi jedu više vlaknaste hrane mole bi biti učinkovitije nego
komplicirani vodiči, dodao je.
|