|
NAČIN
ISHRANE MOZGA NOVOROĐENĆADI UTIČE NA RAZVOJ MOZGA

LONDON (epssa-bbc) – ishrana tokom prvih sedmica života utiče
na način razvoja mozga objasnili su istraživači iz Londona. Oni
su otkrili da su djeca rođena prijevremena a hranjena obogaćenim
mliječnim formulama konstanstno nadilazila ostalu prijevremeno
rođenu djecu na testovima inteligencije.
Posljednja
studija objavljena u Pediatrics Research, pokazala je da korist
od obogaćene ishrane seže i do tinejdžerske dobi.
Studija
je takođe potvrdila da se određeni djelovi mozga bolje razvijaju
kod djece hranjene obogaćenim mliječnim formulama.
Tim
ljekara iz Great Osmond bolnice i sa ULC instituta za dječije
zdravlje primjetio je da dok je poznato kako ishrana ima uticaja
na ponašanje, njihova studija prva dokazuje kako ishrana u ranim
danima života može promjeniti strukturu mozga.
Vodeći
istraživač studije dr. Elizabeth Isacs je izjavila „Nije sasvim
jasno da li se ovo odnosi samo na prijevremeno rođenu djecu koja
imaju veoma specifične tokove razvoja.“
„Ali
očigledno naše slijedeće pitanje će biti postoje li neke šire
implikacije za drugačiju ishranu i nakon prvih sedmica života
i za bebe rođene na vrijeme“.
Tokom
ove studije jednoj skupini beba data je standardna mliječna formula
dok je drugima data verzija obogaćena dodatnim proteinima, cinkom,
željezom, kalcijem, fosforom, bakrom te još nekim mikronutricijentima.
Ostale
bebe su dobile mlijeko žena koje nisu njihove majke, ili mješavinu
takvog mlijeka i standardne mliječne formule.
U
uporedbi sa bilo kojom skupinom djeca koja su dobila obogaćenu
mliječnu formulu pokazivala su bolje rezultate.
U
dobi od sedam i osam godina razlike su bile posebno primjetne
kod dječaka.. Skupina hranjena standardnom formulom imala je verbalni
IQ 12.2 poena u prosjeku niže od skupine hranjene obogaćenom mliječnom
formulom.
U
posljednjoj analizi provedenoj kada su testirane bebe dosegle
dob od 16 godina primjećena je veća razlika među curicama hranjenim
standardnom formulom nasuprot onih hranjenim obogaćenom, od 9
poena dok je razlika između IQ-a dječaka ove dvije skupine smanjena
na 7.
Ali
ovaj put u dodatku IQ testa, istraživači su takođe skenirali dječije
mozgove kako bi pokušali objasniti razlike.
Oni
su pronašli razlike između dvije grupe u veličini „caudate nucleus-a“
dijela mozga povezanog sa memorijom i učenjem.
U
današnje vrijeme većina prijevremeno rođenih beba hrani se obogaćenim
mliječnim formulama.
Bliss,
humanitarna organizacija za brigu o nedonoščadima pozdravila je
ovu studiju.
„Njega
koju nedonošćad dobiju u prvim danima života je krucijalna i oblikovat
će njihov budući razvoj i kvalitet života“ izjavili su iz Blissa.
|