|
ULJE
IZ JETRE BAKALARA POVEZANO SA NISKOM KOŠTANOM MASOM
03.03.2008.
NEW YORK (epssa-ap) – Ulje iz jetre bakalara, dugo korišten izvor
vitamina D; moglo bi imati neočekivane efekte na smanjenje koštane
mase, sugerira nova studija.
Norveški
istraživači su otkrili da među 3000 žena koje su uzimale riblje
ulje kao djeca imaju znatno rjeđu koštanu masu od onih koje u
djetinjstvu nisu koristile riblje ulje.
S
obzirom da je za proces sinteze D vitamina u organizmu neophodno
sunce, ljudi u nordijskim zemljama posebno imaju povećan rizik
od nedostatka D vitamina. Ulje iz jetre bakalara je tradicionalni
nadomjestak D vitamina i još uvijek se uveliko koristi u Norveškoj.
Veliki
broj ljudi takođe uzima ulje iz jetre bakalara kao izvor zdravih
omega-3 masnih kiselina ili da bi olakšali simptome artririsa.
S
obzirom na ulogu vitamina D u održavanju zdravih kostiju, novi
pronalasci su “neočekivani” i “paradoksalni”, naveli su istraživači
u Američkom žurnalu Epidemiologija.
Međutim,
oni sumnjaju da bi visok nivo A vitamina u ulju bakalara mogao
biti faktor rizika.
Vitamin
A se akumulira u tjelesnim mastima, a pretjerane količine mogu
imati negativan uticaj na metabolizam kostiju i u stvarnosti povećati
rizik od fraktura, objasnila je dr. Siri Forsimo vodeći istraživač
studije i profesor na norveškom Univerzitetu nauke i tehnologije
u Trondheimu.
“Moguće
je da je ulje jetre bakalara, jedan od glavnih sastojaka ishrane
Norvežana, opskrbilo ove žene sa previše vitamina A”, izjavila
je Forsomo.
Od
2002. Norveška je tražila da proizvođači ulja iz jetre bakalara
snize koncentraciju A vitamina u ulju za 75 procenata, tj sa 3
300 IJ po dozi na 825 IJ po jednoj dozi. Dr. Forsomo kaže kako
joj nije poznato da li je još neka zemlja preduzela slične korake
po ovom pitanju.
U
Americi je preporučena dnevna doza A vitamina 3000 IJ za muškarce
i 2310 IJ za žene . Preporučene dnevne doze za djecu iznose od
100 do 2000 IJ.
Za
razliku od SAD i drugih zemalja gdje su mlijeko i mnoge ceralije
obogaćeno vitaminom D u Norveškoj relativno malo hrane se proizvodi
sa dodatkom D vitamina.
Tako
ulje jetre bakalara ostaje glavni izvor vitamina D u Norveškoj,
objasnila je dr. Forsomo, dodajući kako ga i ona sama uzima tokom
zime.
Kao
važno, istražitelji studije su istakli da je ova studija ispitivala
koštanu masu, a ne da li žene koje su koristile ulje jetre bakalara
imaju pvećan rizik od fraktura. Ovo pitanje bi trebalo biti predmetom
narednih studija obavijestili su istraživači.
|