|
TINEJDŽERI
KOJI DORUČKUJU REDOVNO- ZDRAVIJI I MRŠAVIJI
MINESSOTA, (epssa-uom) – Tinejdžeri i adolescenti koji redovno
doručkuju imaju manje šansi da postanu debeli i da pate od prekomjerne
tjelesne težine u bliskoj budućnosti i tipično vode zdraviji i
aktivniji život od svojih vršnjaka koji preskaču doručak. Ovo
je potvrdila nova studija koju je proveo tim stručnjaka sa univerziteta
u Minessoti.
Istraživači
su pratili prehrambene navike 2 200 adolescenata tokom pet godina
i pokušavali pronaći vezu između navike doručka i promjene tjelesne
težine.
Tokom
posljednjih dvadeset godina pretilost među djecom se udvostručila,
a među adolescentima utrostručila. Procjenjuje se da između 12
i 24 procenta djece redovno prekače doručak.
Preskakanje
doručka i ostale nezdrave navike za kontrolu težine česta su pojava
kod 57% ženske populacije adolescenata i 33% muške adolescentske
populacije. Broj djece koja preskaču doručak u stalnom je porastu.
Projekat
EAT studija počeo je prije pet godina kada su učesnici studije
bili adolescenti. Sada kada su tinejdžeri, pokazalo se da ona
djeca koja su redovno doručkovala mršavija su i imaju niži index
tjelesne težine nego djeca koja su često preskakala doručak. BMI
indeks( index tjelesne mase) je mjera koja se koristi za procjenu
rizika od pretilosti.
Većiuna
ljudi, uključujući i tinejdžere, misli kako je preskakanje doručka
efektan način za redukciju kalorija, ali istina je zapravo sasvim
suprotna. Preskakanje doručka vodi prejedanju kasnije tokom dana,
posebno uveče.
Cjelovita
studija o projektu EAT bit će objavljena u martovskom izdanju
žurnala Pediatrics.
|